Websitenaam
Een goede website? Profi-Web geeft je 12 tips!

Een goede website? Profi-Web geeft je 12 tips!

Een goede website...

...is tegenwoordig voor elk bedrijf of elke vereniging van onschatbare waarde. Vroeger werd er al gauw gedacht 'Hoeveel kost mij dat?!'. Tegenwoordig kun je beter denken 'Wat levert mij dat op?!' Jouw potentiële bezoekers bevinden zich allemaal op het internet, zorg er daarom voor dat je aanspreekt bij hen. Zodoende is deze investering al snel rendabel.

12 tips voor een goede website

Het is niet meer voldoende om alleen een 'digitaal visitekaartje' te hebben. Zorg ervoor dat een bezoeker een goed en vertrouwd gevoel krijgt bij jouw bedrijf of vereniging. Dit zal de conversie ten goede komen. Maar hoe doe je dat? Waar moet je op letten? Veel mensen hebben hier geen verstand van en daarom helpen wij daar graag bij! Er zijn 12 punten waar rekening mee gehouden moet worden bij het maken van een goede website:

1. Vindbaarheid

Zorg dat jouw website gevonden wordt. Bijvoorbeeld Adwords van Google kan hierbij helpen, maar in veel gevallen is dit niet de beste oplossing. Met een moderne website, voorzien van goede teksten en geoptimaliseerd voor mobiele apparaten, kom je al een heel eind! In één van onze vorige blogberichten geven we hier ook een aantal tips over. Gevonden worden met Profi-web

2. Snelheid

Tegenwoordig hebben we, door het intensieve gebruik van internet, ons brein veranderd. Hierdoor is onze aandachtsboog nog maar 8 seconden gespannen. Uit een onderzoek van The Independent blijkt dat dit zelfs korter is dan dat van een goudvis.. Lees hier het artikel. Het is dus verstandig om te zorgen dat je website niet de aandacht verliest van je bezoeker.

3. Goede eerste indruk

Het nadeel van een eerste indruk is dat je het maar één keer kunt doen. Binnen 3 seconden heeft een bezoeker al een beeld gevormd over jou. Daarna is het erg lastig om dit beeld nog weer te veranderen. Zorg dus voor een goede eerste indruk. Dit kun je doen door een juiste opbouw van je website en kwalitatief goede foto's toe te passen. goede eerste indruk maken is belangrijk

4. Denk na over je doelgroep en spreek deze aan

Denk altijd goed na over jouw doelgroep en zorg dat je jouw website op hen aanpast. Dit betekent qua uitstraling, maar ook qua teksten. Soms betekent dit ook dat je je eigen mening hierbij iets moet aanpassen, afhankelijk van je markt.

5. Wit is goed

Soms zien we websites die volledig bestaan uit een kleurenpalet. Bij bepaalde sites kan dit werken, maar het is niet erg om ook veel witte vlakken op je site te hebben. Dit zorgt voor rust aan de ogen, en dit kan de gebruiksvriendelijkheid verhogen. Google.com zelf is daar een goed voorbeeld van. kleuren of wit in je website

6. Zorg voor conversie

Aandacht besteden aan je website doe je natuurlijk voornamelijk voor de conversie. Je wilt er wat uithalen, anders kost het alleen maar geld. Daarom bouwen wij bij Profi-Web de websites altijd duidelijk en overzichtelijk, met vele handige instellingen. Zo wil je bijvoorbeeld je telefoonnummer en mailadres klik-baar hebben op mobiele telefoons. Jouw bezoeker moet zo makkelijk mogelijk in contact met je kunnen komen. Elke drempel in je website betekent weer een bepaald percentage van bezoekers dat je website verlaat.

7. Contactgegevens

Je wilt als vereniging of bedrijf betrouwbaar overkomen. Zet daarom altijd je contactgegevens uitgebreid op je website.

8. Laat jezelf zien

Uiteraard is dit geen vereiste, maar bezoekers vinden het vaak prettig om te zien met wie ze te maken hebben. Een leuke foto van jezelf of (al) je collega's straalt betrouwbaarheid uit. Bezoekers weten dan met wie ze te maken hebben en dit zorgt wellicht ook voor meer conversie. Laat jezelf zien op je website

9. Bewegende beelden

Bewegende beelden doen het vaak erg goed bij bezoekers op een website. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijfsfilmpje of een virtuele tour. Bezoekers krijgen zodoende een beter beeld bij jouw bedrijf, werkzaamheden en deskundigheid. https://youtu.be/utW7k4D3nRM

10. Vernieuw regelmatig je teksten

Het komt veel voor dat websites één keer voorzien worden van teksten en daarna nooit meer geüpdatet worden. Niet alleen kan het zo komen dat er teksten staan die niet meer (volledig) kloppen, maar het is ook niet bevorderlijk voor je vindbaarheid in zoekmachines. Pas je teksten daarom regelmatig aan. Ook wanneer je bijvoorbeeld nieuwe diensten aanbiedt, of je product iets verandert hebt, moet dit wel duidelijk gecommuniceerd worden. Wanneer jouw website ook over een nieuwspagina of een blog beschikt is het verstandig om dit bij te houden. Wanneer je laatste nieuwsitem van een paar jaar geleden is, kan een bezoeker het idee krijgen dat je werkzaamheden stil liggen.

11. Vraag je bezoekers om gegevens achter te laten

Veel bedrijven doen aan adverteren, of willen regelmatig iets delen met de wereld.. wat is er nou handiger dan dit rechtstreeks en gratis met je geïnteresseerde bezoekers te delen? Om die reden kun je op je website je bezoekers vragen om op de hoogte te blijven door het e-mailadres achter te laten. Indien je een website via ons hebt, kun je deze e-mailadressen weer gebruiken in het nieuwsbrievenprogramma dat in je website zit. Zodoende kun je eenvoudig deze personen bereiken. Hierover staat een uitleg in onze blog over MailPoet. website-webdesign-webshop

12. Duurzame site

Het is belangrijk om een duurzame site te hebben, dit betekent dat jouw website lang meegaat en niet snel verouderd is... ...met een servicepakket van Profi-Web is dit altijd geregeld, want je bent hierdoor flexibel. Wij zorgen ervoor dat jouw website altijd goed draait, maar ook als je aanpassingen wilt aan je website zit dit bij de kosten inbegrepen. Daarnaast helpen we jullie ook met het vernieuwen. In een website kun je nieuwe functionaliteiten toevoegen (zoiets als apps op een telefoon). Wij houden altijd de nieuwe ontwikkelingen in de gaten op dit gebied en indien wij iets interessants voor onze klanten tegenkomen delen we dit met ze. Dit kan persoonlijk, indien het iets specifieks voor een bepaalde site is, maar het kan ook via een nieuwsbrief aan al onze klanten.

Hopelijk heb je iets aan deze tips. We bespreken ze graag vrijblijvend mondeling met je indien je erover nadenkt om een nieuwe website te maken of je bestaande website te updaten. We horen dan graag van je!

Een goede website? Profi-Web geeft je 12 tips!

Neem contact met ons op




    Het gebruik van uw gegevens beschrijven wij in onze privacy policy

    Webdesign op maat via Profi-Web. Een professionele en moderne uitstraling inclusief een uitgebreid servicepakket!