Webdesign-trends voor 2017!
4 webdesign-trends voor 2017!
Het is natuurlijk als bedrijf belangrijk dat u inspeelt op de behoefte van de klant. Wat bedrijven onderschatten is dat klanten ook qua vormgeving bepaalde dingen als prettig ervaren. Hier 4 trends voor webdesign die ''in'' zijn in 2017:- Flat design. 3D is natuurlijk erg mooi, maar tegenwoordig zie je dat de algemene vormgeving weer terug trekt naar het ''platte'' ontwerp. Denk hierbij bijv. aan het logo van Facebook en LinkedIn.
- Less is more. Sommige mensen zijn geneigd om te veel aan vormgeving te doen. Natuurlijk heeft dit zijn voordeel maar ook zeker zijn nadeel. Doordat er wellicht te veel dingen zijn, kunnen mensen niet goed kiezen en raken ze in de war. Zorg dus voor een zo kort maar zo mooi mogelijk ontwerp.
- Kleuren zijn erg belangrijk. Elke kleur heeft zijn eigen betekenis en roept onbewust een bepaald gevoel op.
- Foto-keuze. Mensen vinden het belangrijk dat de eerste indruk goed is. Door een goede foto op uw homepagina te plaatsen zorgt u ervoor dat de bezoeker 'getriggerd' wordt en verder gaat kijken op uw website.
Win Win Actie
Win Win Actie
Wilt u ook korting op uw maandelijkse bedrag? Dat kan!Een goede domeinnaam!
Een goede domeinnaam is goed voor uw bezoekersaantal!
Het is belangrijk om een zo specifiek mogelijke domeinnaam te hebben, zodat uw bezoekers makkelijk het adres kunnen vinden. Ook is het belangrijk dat uw bezoeker zo min mogelijk spellfauten kan maken op uw domeinnaam, zodat het u het weer gemakkelijk maakt voor uw bezoeker. Je ziet tegenwoordig dat veel mensen het leuk vinden om een naam te combineren met hun domeinnaam. bijv. 'www.red.wine'. Natuurlijk zijn zulke dingen hartstikke leuk bedacht, alleen vinden mensen dit verwarrend omdat men '.nl', '.com' en '.net' is gewend. Wilt u meer informatie over (uw) domeinnamen, neem dan gerust contact op met Profi-Web. www.profi-web.nlTips voor de beste kleurkeuze op uw website!
Het ontwerp van uw website is erg belangrijk.
Daarom is een kleurkeuze voor uw website van essentieel belang. Bij Profi-Web verdiepen we ons in alle aspecten van het vormgeven. Een goede kleurkeuze voor uw website kan leiden tot meer bezoekers op uw website. Kleuren hebben namelijk een onbewuste werking op de bezoeker. Hier een aantal kleur-betekenissen die u wellicht kunnen helpen met het kiezen van de juiste kleur.
- Rood: energie, passie, power en opwinding, maar ook agressie en gevaar.
- Blauw: spiritueel, vrijheid, loyaal en vrede, maar daarnaast ook droefheid en depressie.
- Geel: licht, optimistisch, blijheid, opgewektheid en plezier.
- Groen: leven, natuur, gezondheid, rijkdom, welvaart. In sommige gevallen verval en giftig.
- Oranje: vriendelijkheid, warmte, toegankelijkheid, energie, speelsheid en moed.
- Paars: wijsheid, verfijning, feestelijk.
- Zwart: kracht, elegantie, geheimzinnigheid, mysterie.
- Grijs: veiligheid, rijpheid, betrouwbaarheid.
- Roze: romantiek en vrouwelijk.
- Bruin: comfort, kracht, stabiliteit, geloofwaardigheid.
Een video op uw website zorgt voor meer traffic
Het toevoegen van een video op uw website kan voor meer traffic zorgen!
Los van dat een video op uw website tegenwoordig vrij vernieuwend is, blijkt dat Google een video zeer aantrekkelijk vindt. Hierdoor zal uw website dus hoger in Google terecht komen en het kan u wellicht helpen met het aantrekken van potentiële klanten. Wel is het zaak dat het niet een willekeurige video is. De video moet goed op uw content/doelgroep aansluiten. Tips voor een goede video Je moet er voor zorgen dat de video goed aansluit op uw doelgroep. Denk daarom goed na over wat u precies met uw video wilt bereiken voordat u hiermee aan de slag gaat. Mensen delen een video pas als ze hierdoor geïnspireerd/geprikkeld worden. Hierbij kunnen humor, verrassende of misschien wel ontroerende video's wellicht een goed aandeel in hebben. U zou eventueel op social media kunnen kijken om te zien wat er de laatste tijd veel gedeeld wordt qua video's. Dit geeft je een goede indicatie van wat er momenteel populair is. [video width="1920" height="1080" mp4="https://profi-web.nl/wp-content/uploads/2017/02/342241033-1.mp4" loop="true" preload="auto"][/video]Onderzoek van SIDN: ‘Website levert ZZP’er gemiddeld € 22.500,- per jaar op’
Onlangs kwamen wij een onderzoek van SIDN.nl tegen. SIDN is het platform dat de '.nl'-domeinnamen registreert. Zij hebben onderzocht wat een website gemiddeld per jaar oplevert voor een ZZP'er. Hierin zijn verschillende uitslagen gekomen die wij ook graag met jullie willen delen. Het artikel van SIDN is te lezen via deze link, maar voor het gemak plaatsen we hem ook hieronder:
Website ZZP’er levert gemiddeld € 22.500,- per jaar op!
De Nederlandse ZZP’er is ervan doordrongen dat een website een belangrijk kanaal is voor het binnenhalen van omzet. 95% van de ZZP’ers heeft een website en de gemiddelde extra omzet van deze sites bedraagt € 22.500,-. Daarbij komt dat de kosten in tijd en geld die de ZZP’ers eraan besteden, relatief gering zijn. Toch doet de website van de ene ZZP’er het beter dan die van de andere. Op basis hiervan zijn een aantal tips voor een optimale website opgesteld.
De website is voor de ZZP’er een belangrijk kanaal
De Nederlandse ZZP’er is massaal online te vinden. Maar liefst 95% heeft een website. Dit in tegenstelling tot in Groot-Brittannië waar slechts 65% van de ZZP’ers een website heeft. De ZZP’ers geven zelf ook aan dat de website een rol speelt bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten (84%). Online verkoop is maar voor een klein deel een belangrijk doel van de site (30%). Veel meer dient de site om de online vindbaarheid te vergroten (91%), expertise aan te tonen, de geloofwaardigheid te versterken en meer bereik te genereren (allen rond de 85%).Geringe investering zorgt voor substantiële omzetstijging
Zoals gezegd levert de website de Nederlandse ZZP’er gemiddeld € 22.500,- aan extra omzet per jaar op. Ook hier doen zij het beter dan de collega’s in Groot-Brittannië (€ 19.550,-). Interessant gegeven is dat tegenover de € 22.500,- extra omzet relatief geringe kosten staan. Per jaar zijn de kosten gemiddeld € 300,- en steekt men rond de 16 uur in de site.Handel en bouw profiteren het meest
Wel zien we dat de ene branche de website succesvoller benut dan de andere. De extra omzet binnen handel (€ 34.250) en bouw (€ 28.600) is beduidend hoger dan die binnen verzorging, ICT en zakelijke dienstverlening (nog geen € 8.000,-). Daarnaast is de meerwaarde voor starters (tot vijf jaar actief), beduidend lager dan die van meer ervaren ZZP’ers (€ 8.950 versus € 25.000).Succesfactoren en tips
Vergelijken we de kenmerken van succesvolle sites (meer dan €10.000 extra omzet) met die van minder succesvolle (minder dan €1.000 extra omzet) dan zien we een aantal duidelijke verschillen. Deze verschillen leiden tot de volgende tips waar ZZP’ers bij optimalisatie van hun site rekening mee moeten houden.-
Tip 1. Zorg ervoor dat je content up-to-date is.
56% van de online succesvolle ZZP’ers past de site wekelijks tot maandelijks aan. Minder online-succesvolle online ZZP’ers doen dit regelmatig of minder. -
Tip 2. Zet online promotie in.
51% van de online-succesvolle ZZP’ers doet dit tegenover 20% van de minder succesvolle. Met name Search Engine Optimization is populair bij de online-succesvolle ZZP’ers. Ook de kosten en tijdbesteding van online-promotie zijn niet hoog. Gemiddeld besteed men hier € 130,- en 12 uur per jaar aan. -
Tip 3. Ondersteun de site met behulp van social media.
80% van de online-succesvolle ZZP’ers zet naast de site social media en/of een app in. Onder online-minder succesvolle ZZP’ers is dit 66%. -
Tip 4. Doe een kleine extra investering.
Het verschil tussen succesvolle en minder succesvolle sites is een investering van € 250,- en 13 uur per jaar.
Straf voor irritante pop-ups!
Goed nieuws vanuit Google!
Er is weer nieuws vanuit Google de ether in geslingerd. Constant zijn zij bezig met het ontwikkelen van het eigen platform, en hiermee hebben ze direct veel invloed op het hele web.Straf voor (opdringerige) pop-ups
Iedereen kent die irritante opdringerige pop-ups wel, zoals in dit voorbeeld: Vanaf 10 januari 2017 zal Google websites met dit soort pop-ups op hun mobiele-webversie gaan afstraffen door ze lager weer te geven in de zoekresultaten. Zodoende komen de kwalitatief belangrijkere sites vaker bovenin de resultaten ten opzichte van de 'spam-sites'.Sommige 'onschuldige' pop-ups mogen wel
Vrees niet indien jouw website beschikt over een onschuldige pop-up zoals één die vraagt om de leeftijd te bevestigen, of een cookie-melding, of bijvoorbeeld het vragen om een aanmelding voor uw nieuwsbrief. Deze pop-ups worden door Google met rust gelaten.Een goede website? Profi-Web geeft je 12 tips!
Een goede website...
...is tegenwoordig voor elk bedrijf of elke vereniging van onschatbare waarde. Vroeger werd er al gauw gedacht 'Hoeveel kost mij dat?!'. Tegenwoordig kun je beter denken 'Wat levert mij dat op?!' Jouw potentiële bezoekers bevinden zich allemaal op het internet, zorg er daarom voor dat je aanspreekt bij hen. Zodoende is deze investering al snel rendabel.12 tips voor een goede website
Het is niet meer voldoende om alleen een 'digitaal visitekaartje' te hebben. Zorg ervoor dat een bezoeker een goed en vertrouwd gevoel krijgt bij jouw bedrijf of vereniging. Dit zal de conversie ten goede komen. Maar hoe doe je dat? Waar moet je op letten? Veel mensen hebben hier geen verstand van en daarom helpen wij daar graag bij! Er zijn 12 punten waar rekening mee gehouden moet worden bij het maken van een goede website:1. Vindbaarheid
Zorg dat jouw website gevonden wordt. Bijvoorbeeld Adwords van Google kan hierbij helpen, maar in veel gevallen is dit niet de beste oplossing. Met een moderne website, voorzien van goede teksten en geoptimaliseerd voor mobiele apparaten, kom je al een heel eind! In één van onze vorige blogberichten geven we hier ook een aantal tips over.2. Snelheid
Tegenwoordig hebben we, door het intensieve gebruik van internet, ons brein veranderd. Hierdoor is onze aandachtsboog nog maar 8 seconden gespannen. Uit een onderzoek van The Independent blijkt dat dit zelfs korter is dan dat van een goudvis.. Lees hier het artikel. Het is dus verstandig om te zorgen dat je website niet de aandacht verliest van je bezoeker.3. Goede eerste indruk
Het nadeel van een eerste indruk is dat je het maar één keer kunt doen. Binnen 3 seconden heeft een bezoeker al een beeld gevormd over jou. Daarna is het erg lastig om dit beeld nog weer te veranderen. Zorg dus voor een goede eerste indruk. Dit kun je doen door een juiste opbouw van je website en kwalitatief goede foto's toe te passen.4. Denk na over je doelgroep en spreek deze aan
Denk altijd goed na over jouw doelgroep en zorg dat je jouw website op hen aanpast. Dit betekent qua uitstraling, maar ook qua teksten. Soms betekent dit ook dat je je eigen mening hierbij iets moet aanpassen, afhankelijk van je markt.5. Wit is goed
Soms zien we websites die volledig bestaan uit een kleurenpalet. Bij bepaalde sites kan dit werken, maar het is niet erg om ook veel witte vlakken op je site te hebben. Dit zorgt voor rust aan de ogen, en dit kan de gebruiksvriendelijkheid verhogen. Google.com zelf is daar een goed voorbeeld van.6. Zorg voor conversie
Aandacht besteden aan je website doe je natuurlijk voornamelijk voor de conversie. Je wilt er wat uithalen, anders kost het alleen maar geld. Daarom bouwen wij bij Profi-Web de websites altijd duidelijk en overzichtelijk, met vele handige instellingen. Zo wil je bijvoorbeeld je telefoonnummer en mailadres klik-baar hebben op mobiele telefoons. Jouw bezoeker moet zo makkelijk mogelijk in contact met je kunnen komen. Elke drempel in je website betekent weer een bepaald percentage van bezoekers dat je website verlaat.7. Contactgegevens
Je wilt als vereniging of bedrijf betrouwbaar overkomen. Zet daarom altijd je contactgegevens uitgebreid op je website.8. Laat jezelf zien
Uiteraard is dit geen vereiste, maar bezoekers vinden het vaak prettig om te zien met wie ze te maken hebben. Een leuke foto van jezelf of (al) je collega's straalt betrouwbaarheid uit. Bezoekers weten dan met wie ze te maken hebben en dit zorgt wellicht ook voor meer conversie.9. Bewegende beelden
Bewegende beelden doen het vaak erg goed bij bezoekers op een website. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijfsfilmpje of een virtuele tour. Bezoekers krijgen zodoende een beter beeld bij jouw bedrijf, werkzaamheden en deskundigheid. https://youtu.be/utW7k4D3nRM10. Vernieuw regelmatig je teksten
Het komt veel voor dat websites één keer voorzien worden van teksten en daarna nooit meer geüpdatet worden. Niet alleen kan het zo komen dat er teksten staan die niet meer (volledig) kloppen, maar het is ook niet bevorderlijk voor je vindbaarheid in zoekmachines. Pas je teksten daarom regelmatig aan. Ook wanneer je bijvoorbeeld nieuwe diensten aanbiedt, of je product iets verandert hebt, moet dit wel duidelijk gecommuniceerd worden. Wanneer jouw website ook over een nieuwspagina of een blog beschikt is het verstandig om dit bij te houden. Wanneer je laatste nieuwsitem van een paar jaar geleden is, kan een bezoeker het idee krijgen dat je werkzaamheden stil liggen.11. Vraag je bezoekers om gegevens achter te laten
Veel bedrijven doen aan adverteren, of willen regelmatig iets delen met de wereld.. wat is er nou handiger dan dit rechtstreeks en gratis met je geïnteresseerde bezoekers te delen? Om die reden kun je op je website je bezoekers vragen om op de hoogte te blijven door het e-mailadres achter te laten. Indien je een website via ons hebt, kun je deze e-mailadressen weer gebruiken in het nieuwsbrievenprogramma dat in je website zit. Zodoende kun je eenvoudig deze personen bereiken. Hierover staat een uitleg in onze blog over MailPoet.12. Duurzame site
Het is belangrijk om een duurzame site te hebben, dit betekent dat jouw website lang meegaat en niet snel verouderd is... ...met een servicepakket van Profi-Web is dit altijd geregeld, want je bent hierdoor flexibel. Wij zorgen ervoor dat jouw website altijd goed draait, maar ook als je aanpassingen wilt aan je website zit dit bij de kosten inbegrepen. Daarnaast helpen we jullie ook met het vernieuwen. In een website kun je nieuwe functionaliteiten toevoegen (zoiets als apps op een telefoon). Wij houden altijd de nieuwe ontwikkelingen in de gaten op dit gebied en indien wij iets interessants voor onze klanten tegenkomen delen we dit met ze. Dit kan persoonlijk, indien het iets specifieks voor een bepaalde site is, maar het kan ook via een nieuwsbrief aan al onze klanten.Hopelijk heb je iets aan deze tips. We bespreken ze graag vrijblijvend mondeling met je indien je erover nadenkt om een nieuwe website te maken of je bestaande website te updaten. We horen dan graag van je!
NRC: ‘Voor het eerst meer huishoudens met tablet dan desktop-pc.’
'Voor het eerst meer huishoudens met tablet dan desktop-pc.'
Dit artikel verscheen vanochtend op www.nrc.nl. Geen spectaculair nieuws voor ons bij Profi-Web, want het was vroeg of laat wel te verwachten. Maar nu is het dus definitief onderzocht. In 2015 bleek 58% van de huishoudens over een tablet te beschikken. Zie hieronder ook een tabel die dit inzichtelijk maakt (via CBS):Internetgebruik groeit vooral onder de 45-plussers.
Dit is wellicht wel iets dat opmerkelijker is. Het percentage van de personen tussen de 45-65, dat mobiel online is, steeg naar 71%. Bij de 65-plussers is dit bijna verdrievoudigd van 11% naar 31%. Bekijk het volledige artikel van NRC.nl hier.Bent u als ondernemer of vereniging ook meegegaan met deze trend?!
Vele ZZP'ers, MKB'ers en verenigingen moeten deze vraag met 'Nee.' beantwoorden. Veelal zien wij als webdesigner nog dat ondernemers druk zijn met de huidige handel en klanten, maar niet vooruitdenken. Wilt u nog jaren door met uw bedrijf, dan zult u vroeg of laat ook nieuwe klanten willen aanspreken. Dit doet u tegenwoordig vooral door op internet uw doelgroep aan te spreken met een goede website. En dan dus vooral een website die geschikt is voor tablets en smartphones (responsive). Heeft u dit niet, dan heeft een potentiële klant vaak teveel irritatiemomenten op uw site waardoor zij geen contact op zullen nemen, of erger nog, ze zoeken verder bij uw concurrent.Profi-Web uit Slagharen helpt u hiermee!
Met Profi-Web beschikt u over een partner die u helpt bij uw uitstraling online. 70% van de mensen is visueel ingesteld. Indien u hierop inspeelt met een passende 'responsive' website, zult u sneller in contact komen met deze personen. Niet alleen leveren wij u een volledige website; wij geven u er ook nog eens zeer veel service bij. Hierdoor zit u nooit met de handen in het haar en heeft u altijd professionele hulp. Daarnaast is het grote voordeel dat wij dit voor u regelen zonder een grote investering te vragen. Wij komen graag eens vrijblijvend bij u langs om uw mogelijkheden door te spreken en onze diensten uit te leggen. Na dit gesprek zult u beslist denken 'Met Profi-Web heb ik profijt van mijn website!'Zet ons aan het werk in uw vakantie!
Laat ons uw website klaarmaken terwijl u vakantie viert!
Het is officieel zomer! Een mooie periode voor de meesten onder ons. Heerlijk relaxen en genieten van het mooie weer terwijl u uitrust van een jaar hard werken. Omdat u waarschijnlijk na uw vakantie weer volop aan het werk gaat, is het belangrijk om direct over een goede uitstraling te beschikken met uw bedrijf. Vaak zetten ondernemers vernieuwingen rondom het bedrijf tijdens de zomerperiode op een laag pitje. Maar waarom zet u ons niet gewoon aan het werk, terwijl u van uw verdiende rust geniet?!Webdesign inclusief een uitgebreid service-abonnement
Wij werken deze vakantie namelijk gewoon door en kunnen daarom voor u al veel werk verzetten. Hierdoor hoeft u, na uw vakantie, alleen nog maar de laatste details door te spreken met ons. Wij zorgen voor een super strakke en professionele uitstraling die past bij uw bedrijf. En het grote voordeel is: U betaald pas zodra uw website door u goedgekeurd is en live staat! Onze websites leveren wij inclusief een uitgebreid service-abonnement, dat bestaat uit:- Het ontwerp;
- De oplevering;
- Hosting;
- Kosten domeinnaam;
- Technisch onderhoud;
- Automatische back-up;
- Mal- & spyware bescherming;
- Volledige service (tussentijdse aanpassingen, toevoegingen, hulp op afstand via Teamviewer, advies over nieuwe mogelijkheden)
Website vernieuwen?
Wilt u een afspraak maken om te bespreken wat wij voor u kunnen doen, neem dan snel contact met ons op! Dit is uiteraard geheel vrijblijvend.Winnares gratis website
Profi-Web overhandigt gratis website aan winnares!
Winnares Carmen Erents heeft de prijs van Profi-Web dit weekend overhandigd gekregen.
Carmen en haar vriend Daan hebben besloten om de gratis website te gebruiken voor het bedrijf waarmee zij particulieren en bedrijven voorzien van dakgoten, www.onlinedakgoten.nl! Het bedrijf kenmerkt zich met de speerpunten:- Laagste prijs garantie;
- Gemiddelde levertijd 1 week;
- 2 jaar garantie;
- Eenvoudig bestellen;
- Veilig afrekenen.